प्रिन्ट मेकिङका एक्ला यात्री

प्रिन्ट मेकिङका एक्ला यात्री

 होचो कद, मुसुक्क हाँसेरमात्र बोल्ने स्वभावका कविराज लामा नेपालका एकमात्र प्रिन्ट मेकिङ आर्टिस्ट हुन् । चित्रकलाको बेग्लै विधा प्रिन्ट मेकिङ सिर्जनशीलतासँगै बल पनि आवश्यक पर्ने विधा हो । अलिक पुरानो मानिए पनि यसको महत्व उत्तिकै कायम छ ।

चीनबाट सुरु भएको यो विधा युरोपेली पुनजार्गरणसँगै संसारभर स्थापित भएको हो । अल्बर्ट डुरेर, मार्टिन स्कोन्गर, रेम्ब्रान्ट, गोया, पाब्लो पिकासोलगायतका चर्चित कलाकार यो विधाका हस्ती मानिन्छन् । तर नेपालमा भने यो विधा स्थापित हुन अझै सकेको छैन । लामा त्यसैका लागि प्रयत्नशील छन् ।

काभ्रेपलाञ्चोकको तिमालमा जन्मिएका लामाको कलाकारिता यात्रा भने काठमाडौंबाट सुरु भएको हो । सिद्धार्थ वनस्थलीमा पढ्ने अवसर पाएका लामा पढाइमा राम्रो नभए पनि चित्रकलाले नै चर्चित थिए । चित्रकला प्रतियोगितामा पुरस्कृत भएर उनले आफ्नो नाम राखेनन् मात्र जीवनको आफ्नै बाटो पहिल्याए पनि । एसएलसी सकेर ललितकला कलेजमा इन्टरमिडिएटमा भर्ना भए चित्रकला पढ्नकै लागि । तर त्यहाँ उनलाई निराशा सिवाय केही हात परेन ।

पेन्टिङ अभ्यास गराउँलान् भनेर पढ्न गएका लामा त्यहाँको माहोलबाट निराश भए । सीप नलागेपछि व्यवस्थापन संकायमा प्लस टु भर्ना भए । तर चित्रकला अभ्यास छोडेनन् । बौद्ध संस्कारमा हुर्किएकाले र परम्परामै चित्रकला भएकाले पनि उनलाई सजिलो भयो ।

प्लस टु पछि भने उनले रुचिअनुसारकै पढाइ गरे । केयूमा स्नातक तहको अध्ययनका लागि भर्ना भए । सन् २००९ मा ललितकलामा स्नातक सके । मुख्य विषय पेन्टिङ थियो । एउटा सेमेस्टरमा प्रिन्ट पनि पढाइ हुन्थ्यो । स्नातक सकेपछि एकल चित्रकला प्रदर्शनी गरे । स्नातकोत्तरमा राम्रो अध्ययन गर्ने इच्छा थियो । त्यसैले हानिए जापान ।

जापान सजिलो थिएन । यहाँ जापानी भाषा सामान्य सिकेका थिए । त्यहाँ पुगेर दुई वर्ष सिके । पहिलो वर्षको लागि बुवाले खर्च पठाइदिए । पछि आफैंले काम खोजे । भाषा सिकेपछि विश्वविद्यालयमा अप्लाई गरे । प्रोफेसर प्रिन्ट विधाका थिए । त्यसैले पेन्टिङ पढ्न गएका कविराजले पनि प्रिन्ट पढ्न थाले । स्नातकमा एक सेमेस्टरमात्र पढेको प्रिन्ट उनको लागि धेरै भेउ पाएको विषय थिएन । सुरुको ६ महिना त विधा बुझ्नै लाग्यो । जति काम गरे पनि बिग्रिन्थ्यो । धेरै निराश भएका थिए त्यतिबेला । प्रोफेसरलाई अनुरोध गरेर उनको एसिस्टेन्टसँग काम गर्न गए ।

अर्कोतर्फ पैसाको पनि उस्तै समस्या थियो । त्यसैले पढाइसँगै काम पनि गर्थे । अलिअलि कमाएको पैसा धेरैजसो किताब र प्रदर्शनीमा खर्च गर्थे । काम, युनिभर्सिटी दुईतिर समय व्यवस्थापन गर्न धौ धौ हुन्थ्यो । उनको बाध्यता बुझेर प्रोफेसरले टिचिङ असिस्टेन्टको काम युनिभर्सिटीमै मिलाइदिए । मेइसेई विश्वविद्यालयको कला डिजाइन विभागमा काम गर्ने अवसर पाए । यो अवसरले उनलाई धेरै सिकायो ।
प्रिन्ट मेकिङमा विशेषज्ञता हासिल गरेपछि उनी नेपाल नै फर्किए ।

सुविधासम्पन्न स्टुडियोमा बसेर काम गर्ने बानी भएका कविराज यहाँको माहोल देखेर उतिसारो सन्तुष्ट छैनन् । उनका अनुसार, प्रिन्ट मेकिङका लागि आवश्यक स्रोतसाधन यहाँ पर्याप्त छैनन् । आफूसँग भएका सामग्री कागज, काठको ब्लक र केही आशा बोकेर आएका थिए उनी । अर्कोतर्फ बजारले अझै यसको महत्व बुझिसकेको छैन । यहाँ प्रिन्टको बजार शून्य बराबर नै छ । यस्तो बजारमा आशाको दियो जगाइराख्न निकै मुस्किल भइरहेको छ कविराजलाई ।

त्यसो त आशाको धिपधिपेबत्ती बालिरहने उत्साह दिलाउने अवसर नआएका पनि होइनन् । जापानबाट फर्किएको केही समयपछि ‘सिद्धार्थ आर्ट ग्यालरी'ले उनको एकल कला प्रदर्शनी आयोजना गर्‍यो ।

त्यसपछि चीनमा प्रदर्शनीको अवसर मिल्यो । जहाँ उनको एउटै चित्र १० लाख रुपैयाँमा बिक्री भयो । केही समयअघि मात्र भारतको गोवामा सम्पन्न ‘सेरिन्डिपिटी आर्ट फेस्टिबल' मा सहभागी भएर आएका लामाका कामले प्रदर्शनीमा राम्रो चर्चा पाउँछन् । उनको विशेषज्ञता लिथोग्राफी र प्रिन्ट मेकिङमा हो ।

एउटै चित्र तयार गर्न पनि उनले थुप्रै चित्र बनाउनुपर्छ । ठूला ढुंगा र केमिकलसँग हरेक दिन खेल्दा स्वास्थ्यमा पर्ने असरबारे सचेत भए पनि सोख र पेसाले बाध्य छन् । जोखिम मोलेर सिर्जना गर्दा पनि बजार नपाउँदा पेसा नै छोड्ने सोच पटकपटक आएको पनि होइन ।

तर, बिस्तारै नेपाली बजार पनि प्रिन्ट मेकिङबारे जानकार हुने आशाले जोगाइरह्यो । पछिल्लो पटक हरिवंश आचार्यको प्रकाशोन्मुख पुस्तक हरिबहादुरको कभरका लागि प्रिन्ट बनाउने अवसर पाए । यसबाट भने उनलाई नयाँ ऊर्जा मिलेको छ । यसरी नै प्रिन्टको महत्व बुझ्दै गए कविराजजस्ता प्रतिभा निराश हुनुपर्दैन । न त यस विधामा भविष्य खोज्न कलाकार डराउँछन् नै ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.